lesson of future event 5

lesson of future event 5

DUA TAHUN LAGI?!
(kiraan dari tahun 2008)

hadis nabi yg masyur:-

‘setiap awal kurun hijrah, allah akan membangkitkan mujaddid(reformer/pembaharu) urusan agamaNYA’

aiz akan detialkan setiap maksud ayat ini, insyallah.

-setiap awal kurun….

> bermaksud, kurun boleh di bahagikan kepada 3 bahagian, iaitu awal, tengah dan akhir. begitu juga dgn tahun. awal tahun
tengah tahun dan akhir tahun. jika kita selidiki tahun, awal tahun akan bermula dengan januari, febuari dan march.
apa bila masuk april ia akan di katakan tengah tahun samapi lah ke bulan august dan bila ke bulan september dan di akhiri
dengan december, maka kita panggil akhir tahun. serupa juga dengan awal kurun. kurun bermaksud 100 tahun.
kebiasaannya tengah tahun adalah lagi pangjang tempoh masanya dari awal dan akhir. kita boleh bahagikan kepada 30 tahun
awal, 40 tahun tengah dan 30 tahun akhir.
bila di sebutkan awal kurun, maksudnya di sini ialah 30 tahun awal hijrah. jadi, mujaddid harus muncul di antara tempoh
ini. pada tahun 2008 ini, kita masih di tahun 1428 hijrah dan hanya tinggal 2 tahun saja lagi untuk menamatkan tempoh itu.

-allah akan membangkitkan mujaddid/reformer/pembaharu ke atas urusan agamaNYA

> mujaddid adalah sebagai seseorang individu yang bertanggungjawab ke atas urusann agama islam. perubahan atau evolusi
ini bertujuan untuk selari atau selaraskan islam dengan peredaran zaman.
imam syafie adalah salah seorang mujaddid pada kurun kedua atau ketiga hijrah. saudara saudari boleh rujuk pada
buku2 agama mengenai mujaddid ini. ia sangat berkaitan dengan pemuda bani tamim

-kaitan mujaddid dengan pemuda bani tamim?

> ya, ia amat berkaitan kerana ramai menyangkakan untuk kurun 14 hijrah ini, seorang mujaddid besar akan muncul kerana
islam telah berada di bawah dan sangat perlukan hero ini. sehingga kini, tiada seorang pun yang layak bergelar mujaddid
kerana mujaddid pada kurun ini perlu ‘cuci’  kekotoran dalam agama baik dari org kafir, dari kesan2 iblis dan syaitan
dan juga dari umat islam itu sendiri.

-kenapa mujaddid kurun ini masih belum keluar?

> saya hanya boleh katakan begini, umat islam tidak bersatu. benar, umat islam tidak bersatu kerana saling berselisihan
di antara satu sama lain untuk menegakkan benang yang basah. ketidakserasian dalam penghantaran ‘frenkuensi’ dalam
niat dan doa untuk melahirkan seorang mujaddid atau hero ini tidak mungkin akan di realisasikan.
mungkin juga, watak itu sudah ada di mana2 tetapi masih belum di ‘play’kan kerana masih belum cukup pelakonnya. masakan
sesebuah teater akan di lakonkan jika hanya seorang watak di wujudkan.

-mujaddid ini seorang atau ramai?

> ia boleh berlaku ramai, boleh berlaku perseorangan. kebanyakkanya individu akan tetapi mesti ada watak pembantu di belakangnya.
maksudnya di sini, mujaddid akan muncul dan watak pembantu si mujaddid ini juga akan datang serentak dengan kemunculan
mujaddid demi mempermudahkan lagi urusan agama islam. hal ini pernah terjadi pada kurun ke-13 dimana syeikh muhammad abduh
di bantu oleh jamaluddin al-afgastani. ada yang kata jamalludin si mujaddid, ada yang berpendapat sebaliknya. jadi, disini,
pembaharuan agama bukanlah demi nama individu itu akan tetapi sebagai temamate. tujuan akhir adalah serasikan urusan agamnNYA.

-mujaddid kurun ke 14 akan muncul bila?

> sperti yang di beri tahu, ia akan muncul dalam tempoh awal kurun iaitu 30-35 tahun hirah. kini, di 2008, kita memasuki
1428 hijrah, bererti kita punyai masa dalam 2 hingga 7 tahun sahaja lagi untuk bangkitkan watak yang di namakah mujaddid ini.

-pemuda bani tamim itu mujaddid?

> seluruh nusantara mengenali pemuda bani tamim ini dan ada yang tidak. nama ini tidak semasyur mahdi atau nabi isa.
walaubagaimanapun, sedikit pengenalan mengenali pemuda bani tamim dan mengelaskan dia sebagai mujaddid sedikit sebanyak
akan mewujudkan watak ini. tetapi tahukah anda, sebelum watak ini muncul, satu watak lain harus muncul dahulu? dalam penyelidikan saya
watak ini di panggil the beast atau third anti-christ oleh notradamus manakala islam pula mengelarkannya AL-SUFYANI.

-AL-SUFYANI? siapa dia?

> saya masih tidak tahu siapa atau apa sufyani. pada mulanya saya sangkakan Al-sufyani sebagai A-S atau america syarikat,
akan tetapi bila di kaji secara mendalam mengenai kronologi pergerakan al-sufyani, bala tentera atau dia sendiri mampu memasuki
mekah dan madinah untuk mengejar/menangkap imam mahdi nanti. jelas di sini, the third antichrist mungkin dari kalangan
muslim itu sendrir.

-apa kaitan al-sufyani dan pemuda bani tamim sebagai mujaddid?

> saya telah menerangkan bahawa al-sufyani ini mungkin dari muslim dan jika dari hadis, pemuda bani tamimn dan sahabatnya
adalah musuh al-sufyani ini. jika anda selidiki hadis, maka anda akan jumpa pemuda bani tamim ini adalah ketua panji hitam.
bagaimana dia dapat panji itu dan apa itu panji hitam, masih saya tidak ketahui. mengikut kronologi, bila masa sahaja al-sufyani bangkit,
ia akan berbaiah dengan sekutunya iaitu rom dan turki (jika mengikut hadis). sebaik sahaja dia bersatu, di akan memasuki kufah dan
panji hitam dari timur akan bergegas kesana. jadi kaitannya di sini adalah, saat pemuda bani tamim bangkit, ia di gelar
mujaddid kerana membela syiar islam dan membawa islam ke tahap kebersihannya. ini dapat di lihat dari sifat2 thoifah atau
tentera2nya.

-panji hitam dari timur? berapa ramai bersama pemuda bani tamim?

> jawapannya adalah lagi 2 orang. kesemuanya dari timur. jika di amati dari hadis, ketiga2 mereka berasal dari negara yang berdekatan
dan ianya di kenali sebagai nusantara atau tanah melayu. siapa mereka? gelaran bagi mereka adalah haris alharath, pemuda bani hasyim
dan pemuda bani tamim atau syuib bin saleh.

-jika al-sufyani seorang muslim dan dia menyerang muslim, kenapa harus ini berlaku?

> saya masih tidak menjumpai secara lengkap perihal al-sufyani ini. jika di amati dalam ramalan notradumas, the beast
berperang bermotifkan balas dendam. timbul persoalan di fikiran saya. dia membalas dendam di atas apa?

-apa kesimpulannya dari petikan ini?

> sesungguhnya kita masih ada lagi 2-7 tahun untuk membangkitkan watak2 ini. kita sudah pun ‘menghidupkan’ watak2
seperti imam mahdi dan pemuda bani tamim. masakan kita menuju ke arah imam mahdi jika kita tidak menjumpai pintu menuju
kearahnya. di sini, saya katakan, untuk menemui pintu itu, kebangkitan watak2 seperti al-sufyani, haris harasth dan pemuda bani hasyim
adalah sesuatu kemestian.

-bagaimana untuk ‘mewujudkan’ watak ini?

> kita sudah mengetahui cerita mengenai pemuda bani tamim dan imam mahdi. sedikit sebanyak ia ‘hidup’ bersama diri kita.
bila ia hidup bersama diri kita, mungkin salah seorang yang mengetahui cerita watak2 ini akan ‘melakonkan’ watak itu
secara spontan malahan tidak di sedarinya. sebab itu saya kata, watak pemuda bani tamim atau imam mahdi hanya tunggu
giliran untuk melakonkan wataknya. mereka menunggu watak di hadapan mereka sahaja.
untuk hidupkan watak di hadapan watak bergelar imam mahdi dan pemuda bani tamim serta sebagainya ini, kita harus
mengetahui dan ‘menghidupkan’ dulu watak pemuda bani hasyim, haris al-harath dan al-sufyani.
bila watak mereka hidup di akal kita, pasti akan ada salah seorang dari manusia di muka bumi ini secara tak langsung
bersesuai dengan watak2 ini dan seterusnya melakonkan watak itu secara tidak di sedarinya.
maka inilah fungsinya ‘penghidupan watak2’ di dalam akal kita baik sedikit atau banyak yang kita ketahui.

-jika watak ini sudah berjumpa dengan ‘pelakonnya’, apa akan jadi?

> di sini saya tidak mahu menakut2kan anda akan tetapi inilah hakikatnya. bila pelakon2 sudah bersedia dengan watak2nya,
maka kita tunggu sahaja panggilan syahid iaitu perang dunia ketiga tiga!

-apakah gila untuk hidupakan watak2 ini semata2 perang dunia ketiga.

> saya nasihatkan jangan takut kerana ini adalah hakikat kejadian alam. sebelum berlakunya kiamat, kita harus memasuki proses
pembersihan dahulu. ianya seakan membasuh kotoran di muka bumi ini. kenapa saya kata jangan takut? ini kerena, sudah janji
tuhan, hampir setiap kronologi peperangan, pihak timur iaitu panji hitam akan menang. tambahan pula, kekuatan tentera
panji hitam mampu meratakan gunung. ini adalah kisah dari hadis. mereka mengunakan teknologi persenjataan canggih? entahlah.

-berapa lama perang ini berlangsung? apa yang akan terjadi selepas perang ini?

> mengikut notradamos, perang ini berlanjutan selama 7 tahun sahaja dan kemenang di pihak panji hitam. hadiannya adalah
sebuah keamanan di bawah pemerintahan imam mahdi yang juga di kenali sebagai avatar. jadi, demi menuju ke sebuah keamanan total,
kita harus menghadapi kekalutan yang hanya selama 7 tahun sahaja. tidak berbaloikah itu? wallahualam

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

6 Responses to “lesson of future event 5”

RSS Feed for Hasellusiby’s Weblog Comments RSS Feed

aiz.. ryan juz nak double check balik ngan u, i tot tahun 2008 bersamaan dgn 1429H.. bukan 1428H spt yg aiz nyatakan di atas.. so, by rite lagi 1 tahun je lagi lah.. if i’m not wrong.. u try confirmkan balik, mebe i yg tersilap kot… hmm…

hari raya Haji 1430H jatuh pada hari Jumaat..jadi haji Akbar..

andai 2008 pemuda bani tamim..muncul..mestilah namanya difitnah sepertimana rasullah….rasullah selepas tahun ke13 baru nama bersih sikit….
sebelum tu namanya memang busuk dikalangan dunia tidak dikalangan sahabat

zaman rasullah dulu abu lahab adalah ahli kitab dan pakar rujuk..sebab dia tahu kandungan kitab2 terdahulu..tapi dia ada kepentingan dunia dan ambil keuntungan dari orang yang buat haji….
ahli kitab vs rasullah….andai imam mahadi muncul sekarang..akan jadi sirah hanya beberapa orang sahaja jadi pengikutnya dan yang lain jadi penentangnnya..mungkin termasuk kita sekali

ahh…
Tentang al-sufyani…
Bgus kau check wikipedia tentang tiga the beast…
Aku ckp sbab aku tahu…aku pun xdak tahu mcmana aku tahu…
Beast pertama datang dari laut,
Beast kedua bukan beast tapi si False messiah,
Beast ketiga datang dari Darat.(mungkin ini yang di maksudkan dengan al-sufyani).

Keterangan dan perjalanan dari huraian tuan untuk mencapai kemenangan islam seluruh dunia yang dinantikan adalah nampak sunggguh jelas.Tuan memberikan huraian dalam keadaan adil mengikut nas al-quran dan hadis tanpa dipengaruhi faktor kepentingan diri sendiri.InsyaAllah kita akan berusaha bina kekuatan diri dan ummah kemudian bersatu bersama pemuda bani Tamim sehinggalah sampainya takdir Allah.


Where's The Comment Form?

  • Blog Stats

    • 92,711 viewers
  • December 2016
    M T W T F S S
    « Jun    
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • VISITOR MAP

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...

%d bloggers like this: