chapter 4:- end event of end phase

salam..walau pun bunyinya cam berbeli sikit, tapi itu lah yang mengerakkan future event ni…

baiklah…kita selalu menyebut future event. apakah itu future event..future event ni adalah proses atau sesuatu kejadian/perkara yang AKAN berlaku dan seterusnya generated event seterusnya agar ‘masa’ boleh memasuki next chapter…

sebagaimana kita ketahui, next chapter bagi manusia adalah dunia akhirat..atau alam pengakhiran, sebelum menuju ke SYURGA atau NERAKA…

kita boleh ibaratkan, bumi ketika ini sebagai stesen kedua terakhir sebelum memasuki infinite world iaitu syurga atau neraka…

sebagaimana kita ketahui juga, di alam akhirat, ibadat tiada lagi, hanya khas untuk ‘perhitungan’ semata-mata.. jadi, dunia bumi ini lah ‘way to gain’ more protection…kenapa? nanti saya beritahu. ia ada kena mengena Sufism science.

baiklah kembali kepada tajuk…END EVENT OF END PHASE.

nabi muhammad selalu menyebut, tanda2 hari kiamat…sesungguhnya, tanda2 itulah antara rantaian end event..and the real end event atau pintu masuk ke next chapter adalah KIAMAT tadi…

sebelum menuju ke KIAMAT…, alam harus melalui proses tanda2 tadi (sign)…

tapi saya nak ingatkan, tanda2 ini bukannya terjadi sekelip mata atau senang kata ‘bedebok’ (bahas pasar…contoh, anda tengah makan, tiba2 duit jatuh depan anda)…

event2 ini tak boleh jadi sebegitu kerana, ia harus ada penyebab event2 ini berlaku…

penyebab2 inilah saya panggil, watak2 future phenomenon atau CAPITAL LETTER atau LETTER.

dalam bahagian ini, saya hanya nak menyentuh pasal end event of end phase sahaja…ia bagi memudahkan anda untuk mengetahui perkara yang lebih advance selepas ini.

sebagaimana kita ketahu, tempoh masa kita sekarang ialah END CHAPTER-END PHASE dan sedang menuju ke REAL END EVENT iaitu kiamat.

END EVENT adalah rantaian event yang akan berlaku dan sedang berlaku…sepanjang penelitian saya, end event banyak terjadi apabila zaman memasuki kurun ke 14 hijrah..dan mulai meningkat pada zaman millennium.

perbagai event sudah terjadi yang saling berkait dengan masa hadapan seperti pendudukan palestin-israel, penerokaan angkasa, gempa bumi sana sini dan lain2(ada yang kita perasan dan ada yang tidak..tapi semuanya berkait)

tapi, future event mula terasa berat apabila memasuki tahun 2008 dan mungkin akan meningkat bila memasuki 1430 hijrah…

sejak akhir2 ini, banyak kejadian yang besar telah terjadi dan seolah2 membuka ruang ‘cerita’ seterusnya untuk di ‘tulis’..

antaranya, gempa bumi china…kemenangan singapore terhadap batu putih dan lain-lain…

apapun, saya ingin katakan, bila ia terjadi, ia tidak akan putus sehinggalah ia menuju ke ‘real future event’…iaitu KIAMAT (titk noktah dalam chapter ini)

Leave a comment

3 Responses to “chapter 4:- end event of end phase”

RSS Feed for Hasellusiby’s Weblog Comments RSS Feed

salam..camne citer pasal batu putih bleh termasuk end event lak? citer sket

zaman pengakhiran…end phase…

perkara terjadi dalam lingkungan zaman pengakhiran…end event

dah baca lom basic future phenomenon…

nampak gayanya..tak leh masuk advance future phenomenon lagi nih

Sehingga Chapter ini, saya merasakan umpama novel ini baru sahaja dikarang. Namun penulis seakan semakin laju ke depan. Teruskan usaha kamu.


Where's The Comment Form?

  • Blog Stats

    • 96,862 viewers
  • May 2024
    M T W T F S S
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • VISITOR MAP

Liked it here?
Why not try sites on the blogroll...